Dagens ETC
Fem arbetare dog när en bygghiss rasade och föll från tjugo meters höjd. Två dagar efter den tragiska olyckan arrangerade fackligt aktiva en minnesstund vid olycksplatsen.
– Här borde det resas ett minnesmärke, en staty för de arbetare som dött för att bygga några lägenheter, säger Pamela Otarola, migrantörganisatör SAC.
Magdalena Andersson besökte platsen tillsammans med Teresa Carvalho. Socialdemokraterna kommer att kräva en särskild riksdagsdebatt om arbetsplatsolyckor.
– Vi kommer inte att glömma det här, säger Magdalena Andersson.
Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 30 000 andra – prenumerera på Sveriges snabbast växande dagstidning. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela våren
Vill du läsa hela våren till superpris? Prova 3 månader för 99 kr. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara över 1 000 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Text
Ämnen i artikeln
Detta kanske också intresserar dig
Keir Starmer avgår som premiärminister
Flyktingar nekas arbetstillstånd – Åsa blir av med sina assistenter
Olle om midsommar: ”Man känner sig otroligt ensam”
Supportrarnas man i riksdagen: ”De hotar svensk fotboll i grunden”
Bah Kuhnke: ”Hytte med nävarna och tittade på mig”