Hoppa till innehållet

Val i Sverige

Så mycket lägger SD på röstfiske – i sociala medier

Bild: Faksimil, Fredrik Persson/TT

Dagens ETC

SD storsatsar – men V lägger knappt en krona. Partiernas strategier skiljer sig åt när det gäller annonsering på sociala medier. Dagens ETC har undersökt vilka budskap de pumpar ut i dina flöden, vilka grupper de helst fiskar röster hos – och vilka partier som har svårt att hålla sig till sanningen.

”Slaget om Västra Götaland”. ”Vart tog Vänsterpartiet vägen?”. ”Med sikte på motormännen”. Eller kanske ”SD dominerar”.

V väljer bort Facebook

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

POPULÄRT VAL: Läs hela vintern

Från
99 kr för 3 mån
Beställ här

Vill du läsa hela vintern till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln