Hoppa till innehållet

Val i Sverige

Så mycket lägger SD på röstfiske – i sociala medier

Bild: Faksimil, Fredrik Persson/TT

Dagens ETC

SD storsatsar – men V lägger knappt en krona. Partiernas strategier skiljer sig åt när det gäller annonsering på sociala medier. Dagens ETC har undersökt vilka budskap de pumpar ut i dina flöden, vilka grupper de helst fiskar röster hos – och vilka partier som har svårt att hålla sig till sanningen.

”Slaget om Västra Götaland”. ”Vart tog Vänsterpartiet vägen?”. ”Med sikte på motormännen”. Eller kanske ”SD dominerar”.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en hel vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månaders sommarrabatt

Från

Hela sommaren till superpris: 3 mån för 99 kr. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln