
Dagens ETC
Feminism, miljö och antirasism. Där har du tre lockrop som klädföretag allt oftare använder i sin marknadsföring – mot specifikt kvinnor. För att de oftare är mer engagerade i världens framtid än män. Det visar en ny avhandling från Lunds universitet.

Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 28 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela hösten
Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Text
Ämnen i artikeln
Detta kanske också intresserar dig

Supportrar riskerar fängelse – för polisfientlig banderoll

M: Lägre skatt och större skoldisciplin ska lyfta utsatta områden

Man ställde ut sina Hitlermålningar i park – frias från hets mot folkgrupp

Ledarskribent utskälld av Riks-reporter: ”Van att jobba med lågaffektivt bemötande”

Energisamtalen är över – men Tidö och S kom inte överens
