Hoppa till innehållet

ETC Uppsala

"Postens centralstyrning gör postgången sämre"

Antalet klagomål på postgången ökade med 26 procent från 2014 till 2015. I Uppsala misstänks Postnords omorganisation och ett byte till nya lokaler vara några tänkbara förklaringar.
Antalet klagomål på postgången ökade med 26 procent från 2014 till 2015. I Uppsala misstänks Postnords omorganisation och ett byte till nya lokaler vara några tänkbara förklaringar. Bild: Bild: Leif R Jansson/TT

ETC Uppsala.

I maj inledde Post- och telestyrelsen en undersökning av arbetet vid Postnord och Bring i Uppsala. Anledningen var ett mycket stort antal klagomål på sen eller försvunnen post. Nu förbättras situationen långsamt. Men med lokalt brevbärarinflytande skulle det bli bättre, menar facket.

Den bristfälliga postgången i Uppsala har varit ett stort samtalsämne under våren – viktiga brev som sjukvårdsremisser och kallelser till myndigheter har kommit bort eller försenats i veckor. Produkter som skulle till e-handelskunder har kommit bort. 

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på ETC Uppsala!
Om du redan är det loggar du in här .

BARA IDAG: Prova en hel månad utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en hel månad utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln