
Tillgängligheten hos Arbetsförmedlingen brister. Justitieombudsmannen riktar nu skarp kritik mot myndigheten.
Bild: Johan Nilsson/TTDagens ETC
Arbetsförmedlingens dåliga tillgänglighet har blivit ännu sämre, och senfärdigheten förtjänar allvarlig kritik. Arbetssökande har fått vänta i flera timmar i telefon eller kopplats bort från chatten, med risk för att tappa stöd eller i värsta fall få en varning.
Det får inte vara så här svårt att överhuvudtaget få tag på en myndighet, slår JO, Justitieombudsmannen, fast i en ny granskning:
”En så låg tillgänglighet som Arbetsförmedlingen har haft under den aktuella perioden är fullständigt oacceptabel”.

Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 29 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela hösten
Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Text
Ämnen i artikeln
Kommentarer
Den här konversationen modereras enligt ETC:s communityregler. Läs reglerna innan du deltar i diskussionen. Tänk på att hålla god ton och visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Olämpliga inlägg kommer att tas bort och ETC förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.
Detta kanske också intresserar dig

MP-beslutet på kongressen: Nu förbjuder vi privatjet och lyxyachter

Miljöpartiet vill lagstifta om arbetstiden: ”Mer tid att leva”

Helldén: Jag kan bli kompost

Skattehöjningar för de rikaste – Grön ungdom för Miljöpartiet vänsterut

Åkesson: Invandring kan vara bra
