
Tillgängligheten hos Arbetsförmedlingen brister. Justitieombudsmannen riktar nu skarp kritik mot myndigheten.
Bild: Johan Nilsson/TTDagens ETC
Arbetsförmedlingens dåliga tillgänglighet har blivit ännu sämre, och senfärdigheten förtjänar allvarlig kritik. Arbetssökande har fått vänta i flera timmar i telefon eller kopplats bort från chatten, med risk för att tappa stöd eller i värsta fall få en varning.
Det får inte vara så här svårt att överhuvudtaget få tag på en myndighet, slår JO, Justitieombudsmannen, fast i en ny granskning:
”En så låg tillgänglighet som Arbetsförmedlingen har haft under den aktuella perioden är fullständigt oacceptabel”.

Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs ända till i sommar
Vill du läsa ända till sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Text
Ämnen i artikeln
Kommentarer
Den här konversationen modereras enligt ETC:s communityregler. Läs reglerna innan du deltar i diskussionen. Tänk på att hålla god ton och visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Olämpliga inlägg kommer att tas bort och ETC förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.
Detta kanske också intresserar dig

Efter S-beslut om pengarna – dragkamp kan fortsätta

Shekarabis svar om arbetstiden: Inget hot om lagstiftning

Strandhäll pustar ut efter seger i arbetstidsfrågan: Stolt men inte nöjd

Lobbykritiker besvikna: Urvattnat beslut på S-kongressen

Klart: S-ombud vill höja skatter
