Hoppa till innehållet

ETC Göteborg

Kommunen stoppar webbannonser – efter att ha visats på hatsajt

ETC Göteborg.

Efter att annonser för kommunala bolag synts på en hatsajt stoppar nu kommunen den typen av annonser och kallar leverantörer till möte. – Vi ska inte använda kanaler för information som kan innebära att vår trovärdighet minskar, säger Maria Norberg, kommunikationsstrateg på Göteborgs stad.

Förra veckan kunde ETC Göteborg avslöja att Business Region Göteborg, BRG, som ägs av Göteborgs kommun haft annonser på sajten Samhällsnytt.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på ETC Göteborg!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en hel vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln