
Svenska Dagbladets förstasida pryds av en reklamkampanj från Försvarsmakten. I bakgrunden: Arkivbild från TT.
Bild: Pontus Lundahl/TTDagens ETC
Natointräde och internationella kvinnodagen. Det firar Försvarsmakten med en påkostad reklamkampanj som ska göra försvaret mer attraktivt för kvinnor. Historielös pinkwashing, tycker Internationella Kvinnoförbundet för Fred och Frihet. Ett viktigt ställningstagande, anser Försvarsmakten.
– Det är viktigt att göra ett statement om vart vi står vad gäller kvinnor och hur viktiga de är, säger marknadschefen Johan Landeström.

Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela sommaren
Vill du läsa hela sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Text
Ämnen i artikeln
Detta kanske också intresserar dig

Ebbas dotter dog av skador från födseln: ”Det handlar om övergrepp”

Få åtalas för misstag i vården

Anna-Karin Hatt om vinster i skolan: ”Vi försvarar valfriheten”

Skoljätten kritiseras för att låta barn gå hungriga – köper Porsche till bolaget

Kristersson efter Iranattack: Är på tårna
