Hoppa till innehållet

Timbro

Svenskt Näringsliv skänker 60 miljoner till Timbro

Bild: TT, Press (montage)

Dagens ETC

Att det är dyrtider märks inte hos Stiftelsen Fritt Näringsliv. I början av året sköt Svenskt Näringsliv till ytterligare 60 miljoner kronor – pengar som ska stärka näringslivets opinionsbildning, med Timbro i spetsen.

Nu höjs fackliga röster för att LO måste våga utmana Svenskt Näringsliv med en satsning på egen opinionsbildning.

– Vi borde göra mer, säger Gabriella Lavecchia, förbundsordförande för Seko.

Marknadsliberala Timbro är tveklöst Sveriges framgångsrikaste tankesmedja sett till antalet pressklipp och genomslag i media. Man både syns och hörs, med kända företrädare som vd PM Nilsson, chefsekonom Fredrik Kopsch och debattörer som Lovisa Lanryd och Adam Danieli.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en hel vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser