
Dagens ETC
Barn i utsatta områden ligger långt efter i språkutvecklingen. De behöver fler förskollärare som kan lära dem. Men istället flyr utbildade pedagoger just de områdena.
– Hur kommer det sig att barn som kräver dubbelt så mycket när det gäller svenska språket har pedagoger som knappt kan prata och läsa svenska? undrar forskaren Mirella Forsberg Ahlcrona.

Text och bild
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela sommaren
Vill du läsa hela sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Text och bild
Detta kanske också intresserar dig

Före detta S-föreningen polisanmäler Jomshof: ”Det räcker nu”

M-topp sprider högerextrem propaganda på sociala medier

S-topp rasar över minskat stöd till Sis-placeringar

Forssmed (KD) om föda barn-gruppen: ”Väldigt nöjd”

Splitternya Brå-chefen sågas av minister
