Dagens ETC
Trots skandalerna fortsätter de svenska storbankerna att gräva guld. Vinsten landade förra året på drygt 83 miljarder kronor. Aktieägarna får dela på 51 miljarder, och det är framför allt folk med bolån som står för notan. Det är dags att pressa boräntorna och införa en bankskatt, skriver Kent Werne.
Kent Werne
Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Från
0 kr
Beställ här
Gör som över 30 000 andra – prenumerera på Sveriges snabbast växande dagstidning. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela våren
Från
99 kr
Beställ här
Vill du läsa hela våren till superpris? Prova 3 månader för 99 kr. Ingen bindningstid.
Betala per år
Från
2 499 kr
Beställ här
Du kan spara över 1 000 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Kent Werne
Text
Ämnen i artikeln
Detta kanske också intresserar dig
Falska tavlor säljs för miljarder: ”Konstbrott är synnerligen lönsamma”
Bolagsförmedlare åtalas – kopplas till rysk penningtvätt
Friskolornas eget förslag till skolpeng: ”Ingen ska få en krona de inte har rätt till”
Enkät: Har du några kontanter på dig?
Då kommer dina mynt till användning – ny lag ska tvinga butiker att ta emot kontanter