
Reklam för ”klimatkapitalism” har dykt upp på såväl fasader som i tunnelbanan runt om i Stockholm. Bakom kampanjen ligger fondbolaget Proethos, vars grundare Magnus Alfredsson tycker att staten behöver gå in och reglera marknaden.
Bild: Proethos, Stina Stjernkvist/TT (montage)Dagens ETC
”Klimatkapitalism” är titeln på en påkostad reklamkampanj som under en tid synts i huvudstaden. Det handlar om marknadsföring av fonden Proethos, och utgör enligt vissa en aggressiv grönmålning av kapitalismen. Reklammakarna slår ifrån sig kritiken.
– Vi vill tilltala människans girighet, och få den att jobba för planeten, säger marknadschefen Jennie Östholm.

Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela sommaren
Vill du läsa hela sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Text
Detta kanske också intresserar dig

Raseri mot Bezos miljonbröllop i Venedig

Nätbank förlorar tillståndet – blev verktyg för penningtvätt

Regeringen höjer bolånetaket och sänker amorteringskraven – unga jublar inte

Swish fortsätter strula – nu ställs krav på andra tjänster

Lägre vinst för Ica efter sänkta matpriser
