104 procent tullar mot Kina. Det är det senaste draget från USA:s president Donald Trump, en tydlig eskalering i handelskriget mellan länderna. ”Kina kommer aldrig att acceptera detta”, säger LO:s chefsekonom Torbjörn Hållö.
Bild: Anders Wiklund/TTDagens ETC
Donald Trumps hjärta bultar för tullar och nu råder fullskaligt handelskrig mellan USA och Kina. Men vem tjänar på det? Ingen, säger LO:s chefsekonom Torbjörn Hållö:
– Den här politiken är genuint dålig – inte minst för amerikanerna själva.
Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 30 000 andra – prenumerera på Sveriges snabbast växande dagstidning. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela sommaren
Vill du läsa hela sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kr. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara över 1 000 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Text
Ämnen i artikeln
Kommentarer
Den här konversationen modereras enligt ETC:s communityregler. Läs reglerna innan du deltar i diskussionen. Tänk på att hålla god ton och visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Olämpliga inlägg kommer att tas bort och ETC förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.
Detta kanske också intresserar dig
Australiska ekonomigurun: Sverige stramar åt – på grund av myter
OpenAI öppnar kontor i Stockholm
Sören lurades på flera hundratusen – ex-polisen Stefan ryckte in
Varannan svensk vill se miljardärsskatt
Bolaget som kan se ditt bankkonto – i realtid