Hoppa till innehållet

Kultur & Nöje

Alex och Sigge sågas för spelreklam

Bild: Bild: Anders Wiklund/TT

Dagens ETC.

Kallar nätspel för ”livets salt". Nu får de kritik för sin”ohämmade romantisering” av nätspel.

Alex Schulman och Sigge Eklund driver en av Sveriges mest populära poddar, med omkring 750 000 lyssnare i veckan. Enligt Resumé drog de in nära 200 000 kronor per avsnitt under 2015.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser
00:00 / 00:00