Hoppa till innehållet

Inrikes

"Lågpresterande elever blir sämre motiverade"

Dagens ETC.

Tidiga betyg förbättrar varken elevers lärande eller deras motivation. Det har Alli Klapp och hennes forskarkolleger kommit fram till.

Tidiga betyg förbättrar varken elevers lärande eller deras motivation. Det har en grupp på fyra pedagogikforskare kommit fram till efter att ha gått igenom 6 000 vetenskapliga sammanfattningar, 500 artiklar och ett 40-tal avhandlingar.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser